ΜΕΤΑ–ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΑ: ΠΑΡΑΦΙΛΙΚΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ …ΠΡΟΣΥΜΦΩΝΗΘΕΝ ΠΑΙΓΝΙΟ – ΄δ

meta 4

Μέρος 4

«…We’re all living in Amerika, Amerika, Amerika…»

Τραγούδι «Amerika»
Rammstein 6/9/2004  
Δίσκος «Ταξίδια, ταξίδια»

Η σωματική τροποποίηση ποτέ δεν ήταν ευκολοτέρα από ότι στις ημέρες μας. Οι περιστασιακές δερματοστιξίες (τατουάζ) και η διάτρηση (πίρσινγκ) του σώματος στην «Γενεά Χ» 1 (Gen X) υπήρξαν ένας εξωτερικευμένος πρόδρομος των κατόπιν επελθόντων  βαθυτέρων μετασχηματισμών.

Σε όλο τον πλανήτη, εκατομμύρια γυναικών εισάγουν τεστοστερόνη για να μεγαλώσουν γενειάδες και να ακούγονται ωσάν νεαροί. Οι μαστεκτομές και οι υστερεκτομές εκτελούνται τακτικότατα σε υγιή θηλυκά. Σε μιαν επέμβαση φαλοπλαστικής, οι ιατροί ξυρίζουν το δέρμα του αντιβραχίου μιας γυναικός για να κατασκευάσουν με ένα τμήμα του ένα τεχνητόν πέος, περιτυλίσσοντες το εν λόγω δέρμα γύρω από μίαν εύκαμπτον, ελαστικήν αποφυση που εμφυτεύεται στην βουβωνικήν χώρα. Κάτωθεν αυτού του τεχνητού πέους εγκαθίστανται όρχεις σιλικόνης.

Ένας έτι μεγαλύτερος αριθμός ανδρών ενίουν οιστρογόνα και προγεστερόνη για να προξενήσουν ικανή τριχόπτωση στο σώμα τους και να αναπτύξουν θηλεόμορφα – μαστόμορφα στήθη. Ηπορούν επίσης να ενισχύσουν τα στήθη  τους με εμφυτεύματα. Πολλοί υποβάλλονται σε ευνουχισμόν, πεοκτομή και κολποπλαστική, με το πλούσιον σε νευρικά κλωνία δέρμα αναδιαμορφούμενο σε κλειτορίδα και κόλπο.

Με πλέον αμφιλεγόμενον τρόπον, οι πρώιμες διεμφυλικές διαδικασίες προσφέρονται σε …. σπουδαία παιδιατρικά νοσοκομεία και σε κλινικές νεολαίας «υψηλού κύρους». Τα μικρά παιδιά λαμβάνουν αναστολείς της εφηβείας ώστε να σταματήσουν την φυσιολογικήν ανάπτυξη του φύλου τους, εν αναμονή μιας πλήρους μεταβάσεως και μετατροπής του φύλου τους. Πολλά λαμβάνουν διασταυρούμενες ορμόνες. Πολύ νεαρές κορασίδες, έως δεκατριών ετών, έχουν υποστεί μαστεκτομές.

Αυτά τα ιδρύματα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων το Νοσοκομείον Παίδων της Βοστώνης (κατατασσόμενον ως το πρώτο παιδιατρικό νοσοκομείον παγκοσμίως), την «Παιδικήν Υγείαν» του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ (στην περιβόητον Silicon Valley), όπου ευρίσκεται η σπουδαία «Παιδιατρική και Εφηβική Κλινική Φύλου» («Paediatric and Adolescent Gender Clinic») διεθνώς καταξιωμένη στην φροντίδα διεμφυλικών και ποικιλομόρφου φύλου («gender-diverse») ατόμων -με εξειδικευμένα τμήματα παιδιατρικής ενδοκρινολογίας, εφηβικής ιατρικής και παιδιατρικής ουρολογίας-, το «Παιδιατρικό Νοσοκομείον του Γουισκόνσιν» στο Μιλγουώκι, την «Κλινικήν Ουσίας» Άγιος Λουκάς στο Μπόιζι του Άινταχο (αφοσιωμένην αποκλειστικώς στην μέριμνα των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων και των οικογενειών τους), καθώς και το Παιδιατρικό Νοσοκομείον Ντορνμπέκερ (Doernbecher) στο Πόρτλαντ του Όρεγκον.

Μεγάλον μέρος αυτής της πολυεπιπέδου, πολυσυνθέτου και εξόχως πολυδαπάνου συλλογικής παρανοίας καθοδηγείται από μιάν επίμονο μιμητική «μόλυνση» και διασπορά με τα μέσα κοινωνικής ενημερώσεως. Η απορρόφηση των ψυχονοητικών λειτουργιών από τον ψηφιακόν χώρον αφήνει τα παιδιά να αισθάνονται αποσπασμένα από τα φυσικά τους σώματα. Οι εικονικές ταυτότητες, που εφηυρέθησαν μέσω των online παιγνίων δράσεως και η συστηματική χρησιμοποίηση υποκαταστάτων ονομάτων, με την μορφήν δυσχρήστων αλλοκότων αντωνυμιών, τις οδηγεί να συγχωνεύονται με τις πραγματικές ταυτότητες. Ομάδες ομοτίμων ατόμων φατριάζονται γύρω από την διεμφυλική τους ταυτότητα. Παρά την (ακόμη) υφισταμένη ευρείαν επιφύλαξη και ενίοτε οργή εναντίον της ταυτότητος αυτής και την καταδίκην της εκ μέρους της «σιωπηράς πλειοψηφίας», η «επανάσταση» της διεμφυλικής νεολαίας αυξάνεται με επιταχυνόμενον ρυθμόν. Όπως αποκαλύπτουν σαφώς στο έργον τους οι μαχητικοί συνητηρητικοί Αμερικανοί δημοσιογράφοι και συγγραφείς Christopher Ferguson Rufo (Καθολικός Χριστιανός) και Chaya Raichik (ορθοδοξος Ιουδαία), σε ολόκληρες τις ΗΠΑ οι υπερ-φιλελεύθεροι διδάσκαλοι και τα περισσότερα σχολεία ενθαρρύνουν αυτήν την κατευθυνομένη κρίση ταυτότητος του φύλου.

Πολυτρόπως απροσάρμοστοι ή ακόμα και συνηθισμένοι έφηβοι που παλαιότερον θα απεκαλούντο ευκόλως «αδελφές» ή «αγοροκόριτσα» λαμβάνουν τεχνητές, κοινωνικώς αποδεκτές ετικέτες από το σύστημα. Ταυτοχρόνως, «ανταμείβονται» πανηγυρικώς με την απονομήν μιας αποδεκτής διεμφυλικής καταστάσεως. Η τυπική αυτή παράδοξος κατάσταση ιατροποιείται και οπλοποιείται. Χαρακτηριστικώς διαπιστούται ότι, η διάγνωση της «δυσφορίας των φύλων» στα … αμερικανόπουλα ετριπλασιάσθη στο χρονικόν διάστημα από το 2017 έως το 2021 !

Το συναφώς δρων και εξόχως παρεμβατικόν, παρ’ ημίν εν πολλοίς άγνωστον, Ινστιτούτον Williams 2 του UCLA καταμετρά στις ΗΠΑ περίπου τριακόσιες χιλιάδες εφήβους οι οποίοι πιστεύουν ότι ευρίσκονται σε …. λάθος σώματα, (λαμβανομένων υπ΄όψη των πολιτισμικών και κοινωνικών συνθηκών  «πολιτικής ορθότητος» της εποχής, μάλλον  ο αριθμός αυτός φαίνεται ιδιαιτέρως χαμηλός.) Κατά κεφαλήν, αυτή η ηλικιακή ομάς είναι τρεις φορές πιθανότερον να είναι διεμφυλική εν σχέσει με τις παλαιότερες γενεές των Αμερικανών.

Παραλλήλως με την αύξηση των διεμφυλικών αυξάνονται και τα ποσοστά αυτοκτονίας. Περισσότερον από το έν τρίτον των διεμφυλικών εφήβων προσπαθούν να αυτοκτονήσουν σε κάποιο σημείον της εφηβείας τους, (μερικές μελέτες αναφέρουν έως και το ήμισυ αυτών). Κατόπιν πολλοί εξ αυτών θα …. επιτύχουν κοινωνικώς κατά την ενηλικίωσή τους ! Πολλά από αυτά τα τεκεταινόμενα οφείλονται στον εκφοβισμόν και στην κοινωνικήν απόρριψη (παρά τις προσπάθειες του «προοδευτικού – φιλελευθέρου» κράτους για την τοποθέτηση των διεμφυλικών πέραν όλων των κριτικών). Ασφαλώς δεν υπάρχει τίποτα το «ηθικόν» ως δικαιολογία για την κακομεταχείριση  των οιωνδήποτε απροσαρμόστων και των ψυχοδιανοητικώς ασθενών, εκτός εάν εγκολπωθούμε δραστικά ζωώδη πρότυπα, κανόνες και θέσμια της αγέλης  ή του ατάκτως τοποθετημένου πλήθους. Ωστόσον, είναι προφανές πως όταν ένα άτομο δεν ημπορεί να συμφιλιωθεί με την πραγματικότητα του βιολογικού φύλου του και είναι πρόθυμον να υποβληθεί σε οποιανδήποτε ιατρική διαδικασία ώστε για να επιβάλλει μια ψυχονοητική κατάσταση στο φυσικόν του σώμα, αυτό το άτομο είναι εγγενώς ασταθές.

Έτι χειρότερον, λόγω της «φιλελευθέρας» ατομικής σηματοδοτήσεως της αρετής, σε συνδυασμόν με την κερδοφόρον θήρευση εκ μέρους οργανωμένων βιοϊατρικών  συμφερόντων, οι διεμφυλικοί  άνθρωποι ενθαρρύνονται να …. επιδεινώσουν περαιτέρω την κατάστασή τους. Η δημοσία αποδοχή της «διεμφυλικής ταυτότητος» ευρίσκεται σε υψηλόν επίπεδον. Η τεχνολογία «θέλει» τα διεμφυλικά άτομα. Η διεμφυλική ταυτότης είναι η τελική πράξη της διευθύνσεως και του ελέγχου του σώματος.

Παρά το ότι συνιστούν μιαν μικροσκοπικήν μειονότητα, οι διεμφυλικοί άνθρωποι είναι πλέον ανυψωμένοι στην σύγχρονο  «δυτικήν ψυχή» ως σύμβολον της «προόδου» και της «ελευθερίας». Αντιπροσωπεύουν τόσον έναν νέο πολιτιστικό κανόνα, όσον και μια σκληρά φραγή στις αρχαίες γενεαλογίες τις «φέρουσες» ιστορικές γραμμές αίματος.

Πέραν των ιατρικών επιπλοκών, η διεμφυλική «χαμηλή χειρουργική επέμβαση»3  είναι μια μορφή στειρώσεως. Από αυτήν την άποψη, οι διεμφυλικοί άνθρωποι αποτελούν ένα τραγικόν σύμβολον της εποχής μας,  εποχής ελέγχου των γεννήσεων και ιδιομόρφου ακουσίας αγνείας. Θα ημπορούσαμε επίσης να σκεφθούμε ότι ενδεχομένως υπάρχει κάτι στο πόσιμον ύδωρ, επειδή τα επίπεδα τεστοστερόνης και οι μετρήσεις των σπερματοζωαρίων υφίενται παγκοσμίως. Ένας πρωταρχικός ύποπτος είναι η διαρροή μικροπλαστικών4 από τo Τεχνείον, καθώς και άλλες ιδιοπαθείς ενδοκρινικές διαταραχές. Θα τολμούσαμε να ειπούμε ότι οι πολιτιστικές επιπτώσεις στην ανθρωπίνη βιολογία είναι τουλάχιστον εξ ίσου σημαντικές.

Η γενετική καθορίζει τις δυνατότητες και τα όρια των χαρακτηριστικών μας, αλλά το περιβάλλον έχει επίσης βαθέα επιδραστικά αποτελέσματα και όχι μόνον χημικά. Επί παραδείγματι, τόσον οι πίθηκοι rhesus macaque (μακάκος ρήσος ή μακάκος ο μουλάττος) όσον και οι ποντικοί έχουν χαμηλοτέρα τεστοστερόνη μετά την απώλεια μιας κοινωνικής συγκρούσεώς τους, όπως και τα ανθρώπινα αρσενικά, είτε το πεδίον αντιπαραθέσεως είναι αθλητικόν, είτε διαπροσωπικόν ή ακόμη αφορά και σε απλά επιτραπέζια παιχνίδια.

Έτι παραδοξότερον είναι ότι, πειράματα με νυκτοπεταλούδες – σκώρους ευκαλύπτων και ρητινοπαραγωγών δένδρων έδειξαν ότι οι προνύμφες που εκτρέφονται σε πυκνές συναθροίσεις εκκολαπτηρίου αποκτούν μεγαλυτέρους όρχεις από ό,τι εκείνες που εκτρέφονται σε αραιές συναθροίσεις. Οι όρχεις των σκώρων ανταποκρίνονται στο ίδιο το κοινωνικόν περιβάλλον, παράγοντες περισσότερον σπέρμα εν αναμονή του εντόνου ανταγωνισμού. Τέτοια παραδείγματα αφθονούν, οδηγούντα ευλόγως κάποιον να αναμένει ότι τα αποθαρρυντικά κοινωνικά σήματα έχουν κάποιαν επίδραση στην παγκόσμιο παραγωγή τεστοστερόνης και στον διαθέσιμον αριθμόν των σπερματοζωαρίων.

Ολόκληρες γραμμές αίματος διαλύονται σε ένα τεχνολογικό φίλτρο, είτε μέσω της ρομαντικής απομονώσεως του ατόμου είτε μέσω του χημικού ευνουχισμού. Για να μην αποθαρρυνθούν και υπαναχωρήσουν, ορισμένοι «προχωρημένοι» αυτοαποκαλούμενοι προοδευτικοί έχουν κατά νουν μιαν πλέον εφήμερον συνέχεια. Για αυτούς, στον μακροπρόθεσμον αγώνα επιβιώσεως τα ψηφιακά μας μιμίδια είναι σημαντικότερα από τα βιολογικά γονίδια.

[Μιμίδιον είναι μία ιδέα, μία συμπεριφορά ή μία πεποίθηση εντός του πλαισίου μιας πολιτιστικής κληρονομίας που μεταδίδεται από τον έναν στον άλλον υπό την μορφήν μιμήσεως (γραφή, ομιλία, χειρονομία κ.λπ.), φέρει δε συχνάκις συμβολικόν νόημα το οποίον αντιπροσωπεύει ένα συγκεκριμένο φαινόμενον ή θέμα. Οι υποστηρικτές της έννοιας θεωρούν τα μιμίδια ως τα πολιτισμικά ανάλογα των γονιδίων, καθώς αυτοαναπαράγονται, μεταλλάσσονται και ανταποκρίνονται στις επιλεκτικές πιέσεις.]

Πρέπει να υπερβούμε την  γενετικήν μέσω του πολιτισμού ! Ακριβώς όπως οι διεμφυλικές διαδικασίες μεταβάλλουν το ανθρώπινον σώμα μέσω της τεχνολογίας, έτσι και η τεχνολογία θα καταστεί ένα νέον όχημα του ανθρωπίνου νοός.

Α. Κωνσταντίνου

ΥΠΟΣΗΜΙΩΣΕΙΣ

1. Η «Γενεά Χ» είναι δημογραφική κοόρτη η οποία ακολουθεί τους μπέιμπι μπούμερ [άτομα που έχουν γεννηθεί κατά την μεταπολεμική «έκρηξη βρεφών» (μπέιμπι μπουμ), την αξιοσημείωτη αύξηση του ποσοστού των γεννήσεων μεταξύ 1946 και 1964] και προηγείται των «μιλένιαλ» / milenials [επειδή οι παλαιότεροί τους έγιναν ενήλικες γύρω στην έναρξη της τρίτης χιλιετίας (milennium) μ.Χ. Οι μιλένιαλ είναι γνωστοί και ως Γενεά Y].

Κοινωνικοί ερευνητές και δημοφιλή μέσα χρησιμοποιούν γενικώς τα έτη γεννήσεων μεταξύ 1963 και 1980 για να καθορίσουν την γενεά Χ, ενώ κάποιες πηγές χρησιμοποιούν τα έτη γεννήσεως από το 1960 έως εκείνα μεταξύ του 1977 και του 1985. Με βάση αυτόν τον ορισμόν, το 2020 υπήρχαν περίπου 65,2 εκατομμύρια μέλη της γενεάς Χ στις ΗΠΑ. Τα περισσότερα μέλη της γενεάς Χ είναι απόγονοι της λεγομένης «Σιωπηλής Γενεάς» ή των πρώτων μπούμερ. Η γενεά Χ είναι συνήθως γονείς των μιλένιαλ ή της γενεάς Ζ.

Ως γέννημα της δεκαετίας του 1970 και του 1980, δηλαδή μιας περιόδου γενικευμένης και  ισχυράς αλλαγής των κοινωνικών αξιών, η γενεά Χ είχε λίαν μειωμένη επιτήρηση από τους ενήλικες, συυγκρινομένη με προηγούμενες γενεές. Αυτό το δρώμενο υπήρξεν παράπλευρον αποτέλεσμα του ηυξημένου αριθμού των διαζυγίων, καθώς και της ηυξημένης συμμετοχής των μητέρων στον χώρον της εργασίας πριν από την ευρεία διαθεσιμότητα δομών παιδικής φροντίδος εκτός οικίας. Ως έφηβοι και νεαροί ενήλικες, (κατά τις δεκαετίες 1980 και 1990), η γενεά Χ ανεφέρετο και ως «γενεά του MTV», με ευθείαν αναφορά στον ομώνυμο διεθνή μουσικό τηλεοπτικόν δίαυλον. Μερικές φορές οι γόνοι της εχαρακτηρίζοντο ως κυνικοί, μονίμως δυσαρεστημένοι, διαρκώς διαμαρτυρόμενοι και οκνηροί. Κάποιες από τις … «πολιτιστικές» επιρροές της γενεάς Χ ήσαν και τα μουσικά είδη της εναλλακτικής γκραντζ («ατημέλητης») μουσικής, με ρίζες στο Σηάτλ, της αφρικανογενούς χιπ χοπ μουσικής και οι «ανεξάρτητες ταινίες» (Independent films – ταινίες μεγάλου ή μικρού μήκους παραγόμενες εκτός του συστήματος των μεγάλων κινηματογραφικών στούντιο, με διανομή από ανεξάρτητες εταιρείες ψυχαγωγίας). Κατά το μέσον της ζωής τους τα μέλη της εν λόγω γενεάς έχουν χαρακτηρισθεί ως ενεργοί, ευχάριτες  άνθρωποι που έχουν επιτύχει ισορροπίαν μεταξυ εργασίας και κοινωνικής τους ζωής.

2. Το «Ινστιτούτον Williams για τον σεξουαλικόν προσανατολισμόν και την ταυτότητα των φύλων, τον νόμο και την δημοσία πολιτική», (Williams Institute on Sexual Orientation and Gender Identity, Law and Public Policy, γνωστόν  και ως WISOGILPP) ή συνήθως απλώς Ινστιτούτον Williams, είναι ένα Ινστιτούτο Ερεύνης Δημοσίας Πολιτικής που εδρεύει στην Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες – UCLA  και  επικεντρώνεται σε θέματα σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας φύλου. Το Ινστιτούτον Williams είναι αφιερωμένο στη διεξαγωγή «αυστηράς, ανεξαρτήτου ερεύνης» σχετικώς με τον σεξουαλικόν προσανατολισμόν και τον νόμο περί ταυτότητος των φύλων και την δημοσία πολιτική. Το Ινστιτούτον διαδίδει την έρευνά του στους υπευθύνους χαράξεως της πολιτικής, στους δικαστές, στα μέσα μαζικής ενημερώσεως και σε άλλους ενδιαφερομένους «…για να διασφαλίσει ότι οι αποφάσεις που επηρεάζουν την ζωήν εκατομμυρίων ανθρώπων και οικογενειών ΛΟΑΤΚΙ βασίζονται σε δεδομένα και γεγονότα». Το εγχείρημα ιδρύθη το 2001 από τον επιχειρηματία και τφιλάνθρωπον Charles “Chuck” Williams, τον συνεργάτη του Stu Walter, τον δικηγόρον, οικονομολόγο και πολιτικόν επιστήμονα “Arnie” Kassoy, τον νομικόν μελετητή καθηγητή Νομικής στη Νομική Σχολή του Χάρβαρντ Bill Rubenstein και τον νομικό Brad Sears. Στόχος τους ήταν να καταπολεμήσουν την διάχυτο προκατάληψη εναντίον των ΛΟΑΤΚΙ με ανεξάρτητο έρευνα σε συναφή. Το 2006, το αρχικό συγκρότημα συνεχωνεύθη με το «Ινστιτούτον Ομοφυλοφιλικών και Λεσβιακών Στρατηγικών Σπουδών», ιδρυθέν από την Mary Virginia Lee Badgett, και εσχηματίσθη το νυν Ινστιτούτον Williams. (Η Lee Badgett -γεννηθείσα το 1960- είναι Αμερικανίς οικονομολόγος στο Πανεπιστήμιον Amherst της Μασαχουσέτης, γνωστή για την έρευνάν της περί οικονομικών ζητημάτων σχετικών με τις λεσβίες, τους ομοφυλοφίλους και τις οικογένειές τους).

Τα πρώτα έτη λειτουργίας του Ινστιτούτου εκαθιέρωσαν την δέσμευσή του στην  διεπιστημονικήν έρευνα που συνεχίζεται σήμερα. Οι μελετητές του Ινστιτούτου ανέλυσαν ενδελεχώς τον αντίκτυπον της ισότητος των γάμων, καταθέτοντες πλειστάκις υπομνήματα υποστηρίξεως των ομοφυλοφίλων κατά αντιδίκων τους, προσώπων και φορέων. Το 2011, το Ινστιτούτο Williams εδημοσίευσεν μία από τις πρώτες εκτιμήσεις που υποστηρίζονται από δεδομένα του πληθυσμού των ΛΟΑΤΚΙ στις ΗΠΑ, οι οποίες «διεφώτισαν» το κοινό περί των πιθανών επιπτώσεων των πολιτικών και των νόμων στους ΛΟΑΤΚΙ σε εθνικόν επίπεδο.

Στις ΗΠΑ , επίί σχεδόν δύο δεκαετίες, οι υπεύθυνοι για τη χάραξη πολιτικής, οι νομοθέτες, οι δικηγόροι υπερασπίσεως και τα δικαστήρια βασίστηκαν στην εμπειρία του Ινστιτούτου Williams. Οι μελετητές του έχουν συμβουλέυσει πλειστάκις  κυβερνητικές υπηρεσίες για την βελτίωση της ομοσπονδιακής συλλογής δεδομένων περί των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων. Έχουν παράσχει την μαρτυρία τους στο Κογκρέσο σε ακροάσεις σχετικές με το περι ομοφυλοφιλίας κοινωνικοπολιτικόν αξίωμα διαχειρίσεως του προσωπικού «Μην ερωτάτε, μην ειπείτε» και σχετικές με τον νόμον περί μη διακρίσεων στης απασχόληση. Ο νυν υπέργηρος «προοδευτικός» δικαστής του Ανωτάτου Δικαστηρίου των ΗΠΑ, Άντονι Μακ Λάοντ Κένεντι (Anthony McLeod Kennedy) εχρησιμοποίησεν τις εκτιμήσεις του Ινστιτούτου Williams σχετικώς με τον αριθμόν ομοφύλων ζευγών που αναθρέφουν παιδιά, ως αποφασιστικόν παράγοντα στην απόφαση ορόσημον στην δίκη του ομοφυλοφίλου εκπαιδευτικού James Obergefell κατά του πολιτειακού εκπροσώπου του Υπουργείου Υγείας του Οχάϊο Richard Hodges, η οποία εχορήγησεν «ισότητα γάμου» ετεροφυλοφίλων και ομοφυλοφίλων  στις Η.Π.Α.

Σήμερον, το Ινστιτούτον Williams έχει ετήσιον προϋπολογισμόν άνω των 4,5 εκατομμυρίων δολαρίων και μόνιμον προσωπικό 25 ατόμων, με εμπειρογνωμοσύνη στα οικονομικά, στη δημοσίαν υγεία, στην δημογραφία, στην δημοσίαν πολιτική, στην ψυχολογία και στον νόμο.

3. Οι όροι «χειρουργική επέμβαση στο ανώτερον μέρος» και «χειρουργική επέμβαση στο κατώτερον μέρος» του σώματος, αναφέρονται σε χειρουργικές επεμβάσεις στο στήθος και στα γεννητικά όργανα αντιστοίχως, όπως αναφέρεται στο «Γλωσσάριον των διεμφυλικών όρων» («Glossary of Transgender Terms»), της Λίνελ Σμιθ (Linell Smith), συγγραφέως και συντακτρίας στο «Johns Hopkins Medicine» (20/11//2018)

4.Τα μικροπλαστικά είναι μικροσκοπικά κομμάτια πλαστικών ρυπαινόντων το περιβάλλον. Δεν είναι συγκεκριμένα είδη πλαστικού, αλλά κάθε είδους πλαστικά κομμάτια που έχει μήκος λιγότερο από πέντε χιλιοστά, σύμφωνα με την Αμερικανικήν «Εθνικήν Υπηρεσίαν Ωκεανών και Ατμοσφαίρας» (NOAA«National Oceanic and Atmospheric Administration»). Εισδύουν βραδέως στα φυσικά οικοσυστήματα από μιαν πληθώρα πηγών, συμπεριλαμβανομένων των καλλυντικών, των ενδυμάτων και των βιομηχανικών διεργασιών. Τα κύρια μικροπλαστικά είναι πλαστικά θραύσματα ή σωματίδια που έχουν ήδη μέγεθος 5 χιλιοστά ή μικρότερον προ της εισόδου τους  στο περιβάλλον. Αυτά περιλαμβάνουν τις μικροϊνες από ενδύματα, τα μικροσφαιρίδια και τα πλαστικά σφαιρίδια. Η ύπαρξη των μικροπλαστικών έγινε γνωστή πρόσφατα και ως αποτέλεσμα οι επιπτώσεις τους στην υγεία δεν έχουν γίνει κατανοητές. Ανησυχίες υπάρχουν κυρίως για τα νανοπλαστικά τα οποία έχουν υποκυτταρικό μέγεθος (<100μm) και ενδέχεται να επιδρούν στην βιοχημεία του οργανισμού.

tweet
fb-share-icon
Insta
Tiktok