Εμπόδιο στην σύσφιξη των σχέσεων Ευρώπης – Ινδίας η Τουρκία

«Τίποτα δεν γίνεται χωρίς την Τουρκία». Αυτό είναι το νέο δόγμα της Τουρκικής εξωτερικής πολιτικής σε σχέση με την Ευρώπη και την Ασία, είτε πρόκειται για τον αγωγό EastMed, είτε πρόκειται για τον Ινδικό οικονομικό διάδρομο.

Είναι γνωστή η προσπάθεια της Κίνας για την δημιουργία του νέου Δρόμου του Μεταξιού, που θα φέρει τα Κινεζικά προϊόντα πιο κοντά στην Ευρώπη.

Όμως και η Ινδία επιθυμεί την δημιουργία ενός άλλου οικονομικοί διαδρόμου, αυτού που θα ενώνει την Ινδία με τη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη. Ο διάδρομος αυτός θα περιλαμβάνει σιδηρόδρομο και πλοία, που θα ενώσουν τις περιοχές αυτές.

Το περασμένο Σάββατο, οι ΗΠΑ, η ΕΕ, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία, η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης για τον διάδρομο αυτό, στο περιθώριο της συνόδου των G20. Ο διάδρομος IMEC όπως είναι γνωστός (India Middle East-Europe Economic Corridor), αναμένεται να αποτελέσει το αντίπαλον δέος στον Κινεζικό Δρόμο του Μεταξιού και αναμένεται να φτάσει από το Ισραήλ στην Ευρώπη ίσως και μέσω Ελλάδας (διαβάστε ΕΔΩ).

Αυτό όμως το σενάριο δεν είναι και τόσο πιθανό, καθώς οι Ινδοί βλέπουν τους Κινέζους και την Cosco να κατέχει το 60% του Πειραιά, ο οποίος θα χρησιμοποιείται από τους Κινέζους και τον Δρόμο του Μεταξιού. Δείτε σχετικά ΕΔΩ. Ίσως η Ελληνική Διπλωματία θα έπρεπε να παρουσιάσει εναλλακτικό λιμάνι στους Ινδούς (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Βόλος, Θεσσαλονίκη), για να μην χαθεί ακόμη μία εμπορική ευκαιρία για την Ελλάδα.

Όμως, ο Πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, έστρεψε τα βέλη του κατά του IMEC, καθώς η Τουρκία δεν περιλαμβάνεται σ’ αυτόν. «Λέμε ότι δεν υπάρχει διάδρομος χωρίς την Τουρκία. Η Τουρκία είναι μια σημαντική παραγωγική και εμπορική βάση. Η πιο βολική γραμμή για κυκλοφορία από την Ανατολή προς τη Δύση πρέπει να περάσει μέσα από την Τουρκία» είπε αλαζονικά ο Τούρκος Πρόεδρος.

Cosmostatus

tweet
Insta
Tiktok